dinsdag 10 januari 2017

Armand in fleece

Een oproepje op Facebook kon ik niet negeren. 
Er werd kleding gezocht voor twee Bosnische jongens die een aantal weken in gastgezinnen hadden verbleven en nu op het punt stonden naar huis te gaan. Naar huis, waar het ten minste twintig graden onder het vriespunt is op het moment. 

Er lagen nog twee truien die mijn oudste te warm (!) vindt om te dragen, maar ik nam me ook voor om een warme fleecetrui te naaien. Onze jongens dragen graag 's ochtends een fleecetrui, omdat ze zo lekker warm zijn als de kachel nog op stoom moet komen. 

Helaas stond de deadline op twee dagen, dus veel tijd was er niet en gezien het weekend moest ik de voorraad in duiken. Niet erg, want meer van UWYH  staat op het wensenlijstje voor 2017. Een passende rits had ik niet, dus een vest viel af. De nieuwe LMV bood uitkomst, de Armand Sweater leek haalbaar en lekker warm! 




Eerlijk gezegd wist ik niet zo goed wat ik met de bruine lap fleece aan moest. Hij lag dan ook al een tijd in de kast. De combinatie met de kraag van fake fur en de biezen van jeans haalt het bruin helemaal op. Ik was zelf verrast over het uiteindelijke resultaat.







De trui sluit met koperkleurige kamsnaps. 
Zoonlief wou wel even showen en heeft meteen een eigen exemplaar besteld. 
De trui sluit mooi aan en valt dus niet heel erg ruim, anders dan de foto in LMV doet vermoedden. Bij minder rekbare stof overweeg ik een maatje groter in de breedte. De mannen hier willen zich namelijk snel en zonder veel wringen kunnen aankleden ;-) 




2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie trui is het geworden ondanks de enorme tijdsdruk!
    De jongen die hem gekregen heeft zal er vast veel plezier van hebben!

    Groetjes Mama C

    BeantwoordenVerwijderen