woensdag 7 september 2016

Vakantienaaisels

In de vakantie naaide ik niet zoveel als gewoonlijk, maar ik ben toch wel tevreden met het resultaat. 
Ik pakte nog maar eens een UFO uit de bak, voor de jongste er ook niet meer in past (ooit voor zijn oudere broer geknipt). 



Ik wilde destijds een extraatje toevoegen en koos voor een dubbele boord. Best lastig, want de blauwe boord is van boordstof en het gele is tricot, dus de rek verschilt nogal. Waarschijnlijk bleef het shirt daarom zo lang liggen... Op de plank ziet het er wat apart uit, maar als er mollige armpjes in zitten, mmm..... om op te vreten (vind ik dan). Oordeel zelf maar...  




Ik wil wat meer stoffen vernaaien en restjes opmaken. Dat lukt goed met het maken van boxershorts. Ik gebruikte het Van Katoen ondergoed patroon




Het naaien gaf veel voldoening, het dragen is nog even wennen. De pijpen zijn wat langer dan men hier in huis gewend is. Met de zomerse temperaturen blijven ze nog wat in de kast liggen, maar dat zal snel veranderen.    










Ten slotte maakte ik ook een hemdje, dat goed van pas kwam met de tropische temperaturen. Ook een UFO en toevalligerwijs ook het Van Katoen patroon (kwam ik later achter). Het hemdje paste goed in het thema: in de tuin werd gebouwd aan een speeltoestel en onze zoon was met zijn broer een week aan het hutten bouwen en spelen in Jeugdland. Het hemdje werd dan ook goed ontvangen en al veel gedragen! Ik maakte maat 134, maar het valt veel kleiner (J. draagt normaliter  116). 








1 opmerking:

  1. Leuke UFO met de dubbele boord! Fijn dat de jongste het nu nog past. En die broekjes zien er stuk voor stuk even vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen