vrijdag 14 augustus 2015

Shirt Parade

Eind april verhuisden we. Ik was even vergeten hoeveel werk dat ook alweer was. Nu maakt het denk ik ook wel uit dat we dit keer drie kinderen meenamen. Toch wel een verschil ten opzichte van vorige keer, toen we met een baby van een paar maanden uit onze studentenflat vertrokken. Maar goed, er is in de tussentijd toch best wel wat nog genaaid en dat laat ik graag nog even zien. Ter inspiratie, maar ook om mijn eigen naaiarchief bij te houden.

' Selfish sewing' wordt het wel genoemd, naaien voor jezelf. Erg selfish voelde het niet, ik had echt bijna geen shirts meer in de kast (echt!). Toen op zoek naar een patroon met een goede pasvorm.




Dit is de 'Leona' van Farbenmix. De raglanmouwen hebben een bijzondere vorm. Ik moest er even aan wennen, maar uiteindelijk vond ik het wel een fijn en leuk model. De pasvorm is prima, al nam ik wel een maatje kleiner. Een betere foto heb ik niet. Een scherp stukje aan een broekrits maakte een einde aan dit shirt. Zo jammer.







Daarna maakte ik twee keer de bekende Harley top uit LMV. De eerste keer met aangezette biesjes, de tweede keer met framilon (naad omgevouwen). De tweede was het makkelijkst om te maken, de eerste vond ik het mooist vallen. Ook omdat de tricot iets soepeler is (viscose). Jammer genoeg sneuvelde ook dit shirt aan de rits :-(




Dit was een shirt dat lang is blijven liggen. Ik kreeg de hals niet mooi, het bleef maar kiepen. Na vier methodes en evenzoveel keer uithalen lukte het gelukkig met framilon. Het zijn twee stoffen: een onderlaag van tricot en een bovenlaag van rekbaar kant.




En de laatste, vooruit met mijn hoofd erbij: een combinatie van de Lemon Juice uit Ottobre (2/2013) en de Harley top uit LMV. Heerlijk shirt, ware het niet dat deze in een tas zat die tijdens een dagje uit gestolen is. Slechts twee keer aangehad. Ik weet niet wat het is met die zelfgemaakte shirts....Ik heb nog een stukje van deze stof liggen, ik hoop dat het genoeg is voor een tweede shirtje.  Op naar een tweede parade dus.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke shirts heb je gemaakt voor jezelf!
    Wel erg jammer dat er twee sneuvelden en er eentje gestolen is, zo krijg je nooit een stapeltje in de kast!
    Enne, verhuizen is idd een enorme klus met drie kids😦. Wij verhuizen binnenkort voor de tweede keer dit jaar en dan hoop ik de komende 25 jaar niet meer😄

    Groetjes Mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je leuke reactie! Ik ken dat gevoel! We zullen in de toekomst nog weleens gaan verhuizen, maar voorlopig even niet. Succes jullie! Hopelijk met een mooi plekje voor je naaigarief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen