woensdag 24 april 2013

Burda 7828

Eindelijk de moed gehad om de Burda 7828 te maken. Uiteraard volgens de geweldige handleiding van Mina Dotter. Voor het eerst met een tweelingnaald gewerkt (in combinatie met de overlock) en ik ben enthousiast! Bijna net zo mooi als een coverstiksel.
De pasvorm van de jurk is prima. Heb wel de maat van mijn bovenwijdte genomen, die is wat smaller dan de heupwijdte, maar het kwam allemaal goed. Alleen ben ik nog niet uit over de mouwen. De kapmouw is te wijd. Misschien toch beter een korte mouw inzetten, dat sluit mooier aan, denk ik. Maar ik durf eigenlijk niet meer (want al afgelockt en wel)...
De stof vind ik super, al vind ik het jurkje op zichzelf een beetje overkomen als 'schort'. Met een vestje staat het beter.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten