maandag 4 maart 2013

Mammoetvesten Ottobre

We waren een paar dagen in Brugge en Gent, dat kan natuurlijk niet zonder een bezoek aan de Stoffenkamer. Oei, ik wist gewoon niet te kiezen. Ik kocht een stapel(tje), waaronder deze mammoetstof van Bora en sweatstof. Ik kocht stof voor één vest, maar eigenwijs en zuinig als ik ben, probeerde ik er toch twee uit te halen. De prijs die ik daarvoor moest betalen is dat de mammoeten niet doorlopen. Het is de Henri uit Ottobre lente 2011, ik maakte hem al eerder. De linkse komt net van de lijn, want moest al direct aan.



     

5 opmerkingen:

  1. Leuke vesten! Superleuk stofje en nu de mammoeten niet doorlopen kan het helemaal voor een winkelexemplaar doorgaan ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat is dan weer een voordeel ;-)

      Verwijderen
  2. O, leuk zeg! Frisse kleuren ook, dat adresje in België ga ik onthouden, mocht ik nog een keer in de buurt komen :-)
    Super gedaan!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh, die zijn echt leuk!! Zo jammer dat die stoffen niet te vinden waren toen mijn jongens nog in die maten zaten!!

    Nog even nieuwsgierig, hoe heb je de rits ingezet met het boordje onderaan? Ik zie daar tegenop omdat ik niet weet hoe je dat nu netjes oplost. Heb je een foto van de binnenkant onderaan? Ik kwam er met de Ottobreuitleg niet uit dus heb het toen aan de kant geschoven. ;-)

    Groetjes Denise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Denise,

      Ik weet niet of ik het op de Ottobremanier doe, maar zo lukt het mij;
      Ik zet de bovenkant van de boorden aan de trui. Dan vouw ik de boord met de goede kant op elkaar en het bovenste randje vouw ik terug, zodat die straks in de naad verdwijnt en gelijk is afgewerkt. Dan stop ik de rits ertussen, rijgen en de rits stikken. Dan keer ik de boord, die is dan aan de zijkanten afgewerkt langs de rits. Ik vouw de rest van het randje ook naar binnen en rijg de boord vast. Daarna doorstikken.

      Verwijderen